Brighton - here we come!

Publisert av Eva Vanvik den 12.06.19. Oppdatert 30.09.19.

Snart er det sommerpause for Malvik Blandakor, og den endelige avslutningen av første halvår tar vi med en kortur til Brighton i sør i England. Hvert år markerer vi slutten av sangåret med en tur, og ca. hvert 3. år går turen til et sted utenfor Norges grenser. Denne gangen er det altså England som får den store gleden av å ta imot oss.

Dessverre passer det ikke for alle kormedlemmene å være med, men det er likevel 49 sangglade medlemmer pluss en dirigent (også sangglad) og, for anledningen, en pianist og 5 medbrakte publikummere som fredag 14. juni setter seg på flyet på Værnes.

På lørdag får Brighton by oppleve Malvik Blandakor i fri utfoldelse ulike steder rundt i byen der vi finner det passende å ta en trall. Søndag 16. juni forflytter vi oss for noen timer vestover til Portsmouth, og vi gleder oss veldig til at vi der skal synge i ærverdige Portsmouth Cathedral sammen med katedralens eget kor. Så snart korturen er over, tar vi sommerpause til 20. august.

Til høsten har vi for første gang satt oss fore å delta i NM for kor, som går av stabelen i Trondheim 11. og 12. oktober Frem til da blir det intense forberedelser for å være best mulig rustet, men vi gleder oss til en ny opplevelse. Hva som skjer resten av høsten kommer i nærmere tilbake til.

Takk til alle publikummere som har møtt opp og hørt på oss det siste året, og velkommen tilbake til høsten!